wtorek, 13 marca 2012

L’Oreal kontra Oceanic - skarga w Komisji Etyki Relamy

L’Oreal kontra Oceanic – znów skarga w Komisji Etyki Relamy
Komisja Etyki Reklamy orzekła, że billboardy kosmetyków AA Eco (produkowanych przez firmę Oceanic) z hasłem „Czuła natura nie uczula” mogły wprowadzać odbiorców w błąd. Skargę na te reklamy złożyła firma L'Oreal Polska.



 
Komisja Etyki Reklamy zajęła się billboardami AA Eco po otrzymaniu skargi od L'Oreal Polska, w której oceniono, że zawarte w nich hasło „Czuła natura nie uczula” tworzy fałszywe wyobrażenie o tym produkcie. Taki slogan rodzi bowiem u odbiorców mylne przekonanie, że kosmetyki naturalne są bezpieczniejsze i mniej szkodliwe niż inne, gdyż nie powodują uczuleń, tymczasem jak powszechnie wiadomo naturalne składniki, takie jak np. pyłki roślin, olejki eteryczne czy niektóre owoce, zawierają wiele substancji uczulających.
L'Oreal Polska poparła te argumenty wynikami zleconego przez siebie badania opinii publicznej. 69 proc. osób oglądających billboard zinterpretowało jego treść w ten sposób, że ogólnie kosmetyki naturalne nie uczulają, natomiast dla 64 proc. hasło „Czuła natura nic uczula” oznacza, iż kosmetyki z dodatkiem sztucznych składników są bardziej uczulające niż te oparte wyłącznie na naturalnych składnikach. Firma zwróciła uwagę, że tym samym przekaz dezawuuje kosmetyki niebędące produktami naturalnymi, sugerując, że w przeciwieństwie do kosmetyków naturalnych uczulają one skórę. Zarządzająca marką AA Eco firma Oceanic zadeklarowała, że dysponuje pełną dokumentacją potwierdzającą właściwości tych kosmetyków. Przedsiębiorstwo podkreśliło, że slogan „Czuła natura nie uczula” w żadnym stopniu nie dezawuuje innych producentów lub ich produktów, bo nie zawiera w sobie żadnego elementu porównawczego ani oceniającego. Zresztą zdecydowaną większość portfolio firmy stanowią kosmetyki oparte na składnikach syntetycznych, więc ich krytykowanie zdecydowanie nie leży w jej interesie. Przedstawiciele Oceanica poinformowali, że na zarzuty
L'Oreal Polska odpowiedzieli podczas bezpośredniego spotkania już we wrześniu ub.r. Firma zaznaczyła, że otrzymała w tej sprawie ekspertyzę prof. dr hab. Ewy Nowińskiej, jednego z najwybitniejszych specjalistów w zakresie własności intelektualnej i nieuczciwej konkurencji. Nowińska jednoznacznie oceniła, że slogan „Czuła natura nie uczula” jest zgodny z prawem. Natomiast badanie tego przekazu zlecone przez L'Oreal Polska zdaniem przedstawicieli Oceanica jest tendencyjne, ponieważ skupia się na samym haśle, a nie uwzględnia jego kontekstu. Jednak Komisja Etyki Reklamy nie podzieliła tych argumentów, uznając, że billboardy AA Eco naruszyły przepisy kodeksu branżowego, wykorzystując brak doświadczenia lub wiedzy konsumentów i w efekcie mogąc wprowadzać ich w błąd. Reklamy sugerowały bowiem, że kosmetyki AA Eco w ogóle nie uczulają, tymczasem zawarte w nich składniki mogą powodować uczulenie, przykładowo u osób wykazujących nadwrażliwość na któryś z nich.
źródło: www.wirtualnemedia.pl

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz